17 Mayıs 2015 Pazar

KCY Okuma Etkinliği : Robin LaFevers - Karanlık Zafer



Karanlık Zafer okuma etkinliğimizden merhabalar! Ölümcül Merhamet yorumumu okuduysanız kitaba nasıl hayran kaldığımı zaten biliyorsunuzdur. Karanlık Zafer ise benim için okumadan önce bile iki kat önemliydi çünkü ilk kitabı okurken bile merak ettiğim Sybella'nın hikayesi anlatılıyor bu kitapta.

Zaman olarak ilk kitabın sonunda nerde kaldıysak oradan devam ediyoruz. D'Albret verdiği kayıplarla öfkeli vaziyette ve biz bunu ilk ağızdan okuyoruz çünkü Sybella d'Albret'in hanesinde. Neden mi? Çünkü Sybella d'Albret'in kızı! (Sorularınızı duyar gibiyim; Sybella'nın Mortain'in kızı olması gerekmiyor mu diye. İşte o kısmı siz öğreneceksiniz.) 

Sybella Manastır'a kaçmış kaçmasına ancak sizin de bildiğiniz baş belası Baş Rahibe için Sybella'nın d'Albret'in kızı olması kaçırılmayacak bir fırsat. Çünkü böylece hiç dikkat çekmeyecek bir köstebek yerleştirebilecek Baş Rahibe içeriye. Sybella içinse bu cehenneme geri dönüş çünkü kaçtığı o kadar şey ve içinde kapalı kutulara kilitlediği o kadar sır var ki bunların hatırlatıcısı olan bu saraya dönmek tam bir işkence. Ama Sybella'nın tek bir avuntusu var o da bu görevi kabul etmesini sağlayacak yegane şey zaten; d'Albret'i öldürebilecek olmak... 

Baş Rahibe'nin ise yeni bir emir/görevi var Sybella için. Düşese hazırlanan tuzakta esir alınan Canavar'ı d'Albret'in hanesinden çıkarmak... Peki Sybella bilinci açık duracak halde bile olmayan Canavar'ı d'Albret'in kalesinden çıkarabilecek mi? Canavar'la aralarında hissettikleri sözlere dökülecek mi? Sybella yıllarca d'Albet'in kalesinde neler çekmiş bunları göreceksiniz.

*

Gelelim yorumuma. Kitapla ilgili her şey o kadar güzel ki çok anlatmayayım, ne varsa siz okuyun istedim o nedenle bu anlattıklarım sadece ilk sayfalar gerisini sizin keşfetmeniz gerekiyor ki kesinlikle keşfetmeniz gereken bir seri bu. Daha ne kadar sevebilirdim bilmiyorum ama ikinci kitabı ilkinden daha çok sevdim. Sybella'nın işine olan tutkusu sizi kitaba daha da bağlıyor. İlk kitaptan Canavar'ı kesinlikle hatırlıyorsunuzdur; Sybella onun kız hali neredeyse :) Zaten birbirleri için tamamıyla mükemmeller : PERFECT MATCH! :3

Sybella'nın içinde barındırdıklarına, nereden ne çıkacağını öngörememeye, Canavar ile aralarında geçenlere, her şeye bayıldım. Bu kitap böyle birkaç 5 puanı birden hak ediyor. Okumayanın gerçekten kalmaması gereken bir seri Ölüm'ün Hizmetkarları serisi. Kesinlikle pişman olmazsınız, okuyun derim ben. Serinin üçüncü kitabı için buradan Dex'e sesleniyorum; alıp İngilizce halini okumadan ben lütfen çıkarın kitabı yoksa meraktan gideceğim :) Başka bir yorumda görüşmek üzere!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder