27 Ekim 2014 Pazartesi

8. KCY Blog Turu : | | Merve Akıncı - Şahmelek : Yazarımızla Söyleşi :)


Merhabalarr :) 8. turumuza harika bir kitap olan Şahmelek'le girmiş bulunmaktayız :) Müptela Yayınları'na ve sevgili Merve Akıncı'ya destek ve ilgileri için çok teşekkür ederiz. Merve Hanım gerçekten çok tatlı ve ilgili, hatta o kadar ki söyleşi sorularını ona mesaj attığımda bana tamı tamına 47 dakika sonra cevap verdi :D  Ama galiba bu kadar tatlı yazarlara rastlamak bizim şansımız; Kör Talih'in yazarı Müjde Hanım, Paranoya'nın yazarı Tuba Hanım.. Hepsiyle konuşmak o kadar güzeldi ki turlarımız göz açıp kapayıncaya kadar bitti :) Sizi seviyorum ve söyleşiye geçiyorum :3 Bakalım Merve Hanım'ın bize yeni kitabıyla ilgili verdiği ipucu neymiş? :) 
1)Öncelikle Merve Hanım. Biraz bize kendinizden bahseder misiniz? Yazmaya nasıl karar verdiniz?
Bahsedeyim tabii.  22 yaşında henüz körpecik bir gencim. :) Gazi Üniversitesi Seyahat Acenteciliği ve Turizm Rehberliği mezunuyum. Henüz kalıcı bir işim yok ama olmasını umuyorum. :) 
Yazmaya bir anda başladım diyebilirim. Vahiy diye adlandırıyorum ben bunu kendimce. Tabii Wattpad’in de çok yardımı oldu. Bir süre okuyucuydum fakat bir gün dedim ki; herkes yazıyor ben neden yazmayayım? Böylece Şahmelek macerasına başlamış oldum. :) 
2)Hikayenizin kitap olacağını tahmin etmiş miydiniz? Ve bu haber karşısında neler hissettiniz?
Elbette ki tahmin etmemiştim. Aklımın ucuna bile gelmiyordu o zamanlar. Bir süre sonra kitap olarak basılan amatör kitap sayısı arttıkça cesaretlendim. Hikâyem belli bir okunma oranına sahipti zaten. 
Olumlu haber gelince bir süre devamlı olarak gülerek dolaşıyordum. :) Habere inanamamak da cabasıydı. 

3) Şahmelek kelimesinin anlamını sizin sayenizde öğrendim. Siz peki daha önce biliyor muydunuz yoksa hikayeniz için mi araştırdınız?
Daha önceden ben de bilmiyordum. Hikâyemdeki esas kıza isim ararken denk geldim. Bir kadın adıydı Şahmelek. Fakat bana çok ağır geldi isim olarak düşününce. Dedim bunu not almalıyım çünkü çok hoş bir tınısı var. Bir şekilde de hikayeye entegre ettim. :) 



4) İde karakteri çok cesur ama biraz da uysal bir karakter. Ben şahsen daha çok sivri dilli umursamaz kız karakterlere alışık olduğumdan İde bana sessiz ama sevdiği için her şeyi yapabilen birisi olarak geldi. Farklı bir karakter ortaya koymanızın sebebi nedir?
Belirli bir sebebi yoktu. Ama şunu söyleyebilirim. İde benim olmak istediğim bir kızdı. Tamamen buna odaklanarak yazdım onu. Aslında yapmak istediğim her şeyi de yaptırdım. 
5) Aslan karakteri gözünden bir kitap yazmayı düşündünüz mü hiç? Özellikle bazı sahnelerde onun düşüncelerini çok merak ettik? 
Düşündüm tabii. Bu istek fazlaca geliyordu bana. Fakat takdir edersiniz ki bir erkeğin bakış açısıyla yazmak kolay bir şey değil. Bir erkek gibi düşünemeyeceğime kanaat getirdim ben. Erkeklerin bakış açısı olaylara karşı daha düzdür mesela. Ama içimdeki kadın daha detaycı… Aslan’ı rezil etmek istemedim. Biraz da gizli kalsın istedim sanırım. İnsanları ona çeken bir yönü de bu diye düşünüyorum.
6) Aslan çok farklı bir karakterdi. Duygusal olarak yıkılmış bir erkeği kendine aşık etmek çok zor olsa gerek. Ve İde bunu başardı. O satırları yazarken neler hissettiniz?
İde çok zorlu bir yola girdi. Haliyle onunla beraber ben de girdim. Bazı noktalarda çok zorlandım gerçekten. O zamanlar oturup “ben olsam ne yapardım bu durumda” diye düşündüm. Kendi yapabileceklerimi devreye soktum. Böyle bir durum yaşamadığım için kestiremiyordum ne duygu vereceğimi. Ama hikâyenin içine ben ve duygularım da girdi bir noktadan sonra. 

7) Kitabı okurken acıyı , sevgiyi, korkuyu , ölümü her şeyi o kadar güzel hissettirdiniz ki bizlere. Bunu nasıl yapıyorsunuz? Neler düşünüyorsunuz?
Sanırım bunun sebebi de yine kendimi İde’nin yerine koymamdan ötürüydü. Ve içimden gelen cümleleri kullanmam… Samimi bir dille yazmayı seviyorum. İnsanlar okurken demeli ki, “bu durumda olsam ben de böyle hissederdim, tam da böyle işte” gibi… Onu başarabiliyorsam ne mutlu…

8) Aslan 'a biz okurken aşık olduk. Peki siz :D ?
Bu soru beni baya gülümsetti. :) Aslan’a olmadım hayır. Daha çok kafamda yarattığım dış görünüşüne âşık olmuş olabilirim. Ama değişik bir sahiplenme içgüdüsü duyuyorum ona karşı. Evlat sevgisi gibi… :) Aslan gibi birine âşık olmak isterdim.
9) İde ismini ilk kez Şahmelek kitabında duydum. Neden öyle bir isim tercih ettiniz?
İde ismini birinde duymuştum ve oldukça hoş gelmişti kulağıma. Yıllarca da yer etti bende. Hep derdim ki kızımın adını İde koyacağım. Kısmet kitapta kullanmak oldu. İyi de oldu.

10) Biz daha çok çalışanlarını umursamayan burnu havada patronlar görmeye alışığız ama Uğur Bey çok babacan bir karakterdi. Neden?
Uğur Bey kafamda babacan olarak şekillenmişti zaten. Neden tam olarak bilmiyorum. Ama Uğur Bey öyle olmalıydı. Kafamda netti. Aslan ne kadar sertse onu da o kadar yumuşattım. Sanki öyle olmalıydı… 
11)Engin ile ilgili ne düşündüğünüzü çok merak ediyorum :)
Engin… Ah Engin… :) Ne kadar kitabın kötü erkeği olarak mimlenmiş olsa da ben onu kötü bulmuyorum. Sorunlu bir çocuk ama kötü değil. Engin’den de ayrı bir hikâye çıkardı aslında. Neden böyle sorunlu ve takıntılı? Bu yazılabilirdi. Yalnız sonu çok hazindi. Üzülüyorum hala… 

12) Çağrı çok farklı ve tatlı bir karakterdi Merve Hanım. Özellikle bizim ülkemizde biraz tepkili olunan bir karakter tercih etmenizin sebebini sorsam :) ?
Hikâyeye capcanlı bir renk katması için Çağrı karakterini kitabın içine koymadan edemedim. Onun olduğu sahneler hep gülümsetti beni yazarken. Hafiften ilgiyi de çeksin, merak edilsin istedim. Çok da sevildi. 
13) Merve Hanım Şahmelek'i gerçekten çok beğenerek okuduk. Peki bizi şimdi neler bekliyor? Yeni bir kitap hazırlığı var mı?
Beğenilmesi beni çok mutlu ediyor. Yeni kitap hazırlığı elbette var. Yazmaya başladım bile. Şahmelek’ten daha farklı, bol intikamlı, çarpıcı bir aşk hikâyeli ve karanlık bir öykü olacak. Umarım bu da en az Şahmelek kadar beğenilir.

14) Son olarak hayranlarınıza neler söylemek istersiniz :) ?
Onlar benim canlarım… :) Ben her zaman dedim ki; “Bu kitap benim değil, bizim!” Kitap olduktan sonra Şahmelek’i sahiplenip bana destek oldukları için sonsuz kez teşekkür ediyorum. 9 Kasım Tüyap’da da içlerinden bazılarıyla kucaklaşmak için can atıyorum! 

Başka bir yorumda görüşmek üzere! Sizi seviyoruum! :)

6 yorum:

  1. http://athenaninguncesi.blogspot.com.tr/2014/10/dart-odulu-premio-dardos-mimlendim-5.html dart ödülü verdim :D

    YanıtlaSil
  2. Mimlendin :)
    http://partofthebook.blogspot.com.tr/2014/10/ask-ve-yazar-mimi.html

    YanıtlaSil
  3. Merve Akıncı... Şahmelek kitap olmadan önce Wattpad'de röportaj yaptığım yazarlardan birisidir kendisi. Sevecen mandalinamız bizim! :')
    Şahmelek'i daha almadım; aslında çekilişin sonucunu bekliyorum. Ona göre ya kargoyu bekleyeceğim, ya da bi' koşu kitapçıya gideceğim. :D
    İkinizin de ellerinize sağlık! Kolay kolay röportaj okuyan birisi değilim; lakin bunu zevkle okudum! :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu görünce ben de ayrı bir mutlu oldum :) Merve Hanım gerçekten çok tatlı biri :3 Röportajdan da keyif almana çok sevindim, çok teşekkürler :) <3

      Sil
  4. Merhabalar,

    Blogunuzu çok beğendim harika paylaşımlarınız sizi takibime aldım :)
    Bende Bloguma beklerim.
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/
    Sevgiler,
    Ebru

    YanıtlaSil