18 Ekim 2014 Cumartesi

7. KCY Blog Turu : | | Müjde Aklanoğlu - Kör Talih : Çekiliş + Okumak İçin 5 Neden


7. blog turumuzun ilk gününden herkese merhaba! Şu an bunları yazarken ne çabuk 7. tura geldik diye düşündüm ve gerçekten her gün kaç yayın eviyle mailleşiyorum ben bile bilmiyorum ama yaptığım görüşmelerden tutun da turun gerçekleşmesinin en küçük detayına kadar çok seviyorum bu işi <3 Bu sefer de yine harika bir kitap olan Kör Talih'le karşınızdayız! :)

Karakterlerimiz Arda ve Hazal.. Hazal sürekli yanakları kızaran, masum, saf, dobra, hırçın ve kesinlikle çok inatçı biri. Çenesini tutamayıp her konuda laf dalaşına girebilir, düşündüğü şeyleri aklından geçtiği anda ağzından kaçırabilir ya da kendisiyle ilgili söylemek istemediği ufacık bir bilgiyi bile oyuna getirilip söyleyebilir. Ama Hazal gözünüz kapalı güvenebileceğiniz biri çünkü o aynı zamanda sözünü sonuna kadar tutan ve gerçekleri asla saklamayan birisi de. 

Arda'nın yaptığı da "tam" anlamıyla bu; Hazal'a gözü kapalı güvenmek, çünkü Arda "kör". Bununla tamamıyla barışık ve kör olduğunu hissettirmiyor bile. Her şeyin nerede olduğunu hep bilir, bocalamaz, dakik ve kontrollüdür. Anlayacağınız Arda yakışıklı ve çekici bir CEO'nun sahip olması gereken tüm özelliklere sahip. Ama her şey dengi dengine değil mi? O da Hazal kadar inatçı. Kör olmasını sağlayan ve ailesini kaybettiği o kazadan beri hiçbir kadına değer vermemiş, kalbini değil açmak aksine daha da katılaştırmış ve küçücük bir kıza bu kadar değer vermeyi kendine yediremiyor. Ama vermeyi yediremediği değerin kat be katını Hazal'a göstermekten de kendini alıkoyamıyor.



Kitap olayların 1 yıl sonrasından başlıyor, ki bu benim çok sevdiğim bir özellikti çünkü merakınızı zirveye taşıyor. Gecenin körü olup gözleriniz kapansa da " Ama ne oldu ki sonu o şekildeydi?" diye okumaya devam ediyorsunuz ve o 720 sayfa, göz açıp kapayıncaya kadar bitiveriyor. Keşke bitmese diyorsunuz ve ahh o son, yine mahvettin beni, ben nasıl bekleyeceğim öbür kitabı ey yazarr! diye böğürseniz de bu sadece kitabı ne kadar beğendiğinizin bir göstergesi oluyor. 

Yan karakterler; Timur, Eda ve Doğu, Samet, Cenk ; yaşanan trajikomik olaylar, kitabın akıcılığı, hepsi sizi kitabı daha da sevmeye itiyor. Hele Ardaa! Sırf Arda için bile okunur bu kitap ya neyse :) Bu kitap sadece bir romantik komedi değil, tam anlamıyla bir körün, talihini bulma hikayesi ve onun talihi de Hazal.

OKUMAK İÇİN 5 NEDEN

1- Arda : Arda'nın başlı başına bir neden oluşunu yukarıda anlattığım için pas geçiyorum çünkü bu konuya bir daha girersem toparlanmam uzun sürebilir :D

2- Sıradan Bir Aşk Hikayesi Olmayışı: Hiçbiriniz baş erkek karakterin kör olduğu bir kitap okumamışsınızdır, yani sanmıyorum. Kitabın dikkat ettiğim en önemli yeri; Hazal duygularını tartarken bile Arda'nın kör oluşunu hiçbir zaman bir eksiklik olarak düşünmedi aksine tüm kitap boyunca kör olduğunu unuttuğu yerler bile oldu ki bu çok önemli bir şeydi çünkü bunları düşünseydi ve Arda'ya bunu hissettirseydi tam anlamıyla nefretlik bir karakter olurdu benim için Hazal.


3- Kıskançlık ve Yerin Dibine Geçiş Kısımları: Tahmin edeceğiniz bir şekilde kitapta Arda da Hazal da birbirlerini çokça kıskandı. Hem de ne kıskanmak! Arda'nın Hazal'a sarkan çalışanını yurtdışlarına göndermesi mi dersiniz, Hazal'ın Arda'ya dokunan doktoru evden şutlaması mı, neler neler! Her bir satırını okumak ayrı eğlenceliydi.

Yerin dibine geçiş anlarıysa tamamıyla Hazal'a aitti. Dilini tutamayıp kızararak domatese dönüştüğü her an ayrı birer fıkra kalitesindeydi. Kitabı okurken oymuşum gibi ben bile kızardım doğrusu :)

4- Türk Yazar Unsuru: Aramızda Türk yazar önyargısı olan çok kişi var ve her geçen gün bence bunun tam tersi kanıtlıyor. Bazı Yabancı yazarlı kitaplardan bile daha güzel oluyor bazıları ve ben buradan da hepsini ayrı ayrı tebrik ediyorum. Yazıp didinerek günlerini harcadığın bir kitabı bastırmak gerçekten büyük bir başarı ve hepinizi tebrik ediyorum!

5- Akıcılık: Burada bahsettiğimiz sayfa sayısı küçümsenecek miktarda değil, 720 sayfa! O 720 sayfayı genellikle fantastik odaklı bir okuyucu olan ben bile okuduysam bu türü seven insanlara da öneririm, okuyun!

Hatta buyurun kitabı almadan önce bir de çekilişte şansınızı deneyin! ;)
Facebook'taki sayfamızdan da deneyip şansınızı arttırmak isterseniz buradan buyrun :)
ÇEKİLİŞ

a Rafflecopter giveaway

17 yorum:

  1. Neden 6: Hiç Müjde Aklanoğlu kitabı okumadınız ve çok çok çok merak ediyorsunuz kglsdf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu neden tamamıyla bu kitabı okuma nedenimdi :D

      Sil
  2. Umarım ben de kazanırım Bana Sevmeyi Anlat ı okudum çok beğendim daha bitmedi henüz ama çok güzel bu yazarımızın diğer kitaplarını da okumak isterim özellikle bunu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitaptı bence de türünü sevenlerin okuması gerek ^_^ Bol şans!! :)

      Sil
  3. Çook teşekkürler :3 Severek takip ettiklerinden olmak gurur verici <3 En kısa zamanda yapacağım ^_^

    YanıtlaSil
  4. benim twitter hesabim yok. o olmadanda katilabilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabikii :) Diğer şartları tamamlaman yeterli ^^

      Sil
    2. link yerine yok yazdim :)

      Sil
    3. fotografli ve tweetli maddede bu yazi geliyor "Do this again tomorrow for more entries!" :/

      Sil
  5. Ya inşallah bana çıkar çok istiyorum <33

    YanıtlaSil
  6. Şansını arttırmak için bloglara alan üye olabilirsin, tabi daha olmadıysan :3 Bol şans!!

    YanıtlaSil
  7. Bir sans daha kitabini okudum ve çok beğendim inşallah bu kazanır ve bu kitabında okurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarımızın kitaplarını okuyup ya hayran olmayan yok galiba :) Bol şans!!

      Sil
  8. lütfen yarim ediin!! fotografi sayfamda paylastim ve linkinide kutula ekledim ama olmuyor :((( dün yaptim olmadi yarin dene yaziyordu. bugün yine denedim hala olmuyor :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O her gün tekrarlayabileceğiniz bir seçenek olduğu için "yarın tekrar deneyin" yazıyor ^_^ Yani şuana kadar paylaşımlarınız kabul oldu. :)

      Sil
  9. Yaa anlatımınız harika cidden cok kıskandım bu kitabi okudum bende kesinlikle tek kelimeyle harika bir duygu seli var. Her duyguya girebilmen mümkün zaten Müjde Aklanoğlu'nun her kaleminde bununla karsilaşabilirsiniz ����
    Burada bu yazıyı yazan arkadas size de tesekkur ederim

    YanıtlaSil