7 Haziran 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu #7 : Yemin - Kimberly Derting


Kitabın Adı:Yemin
 
Orijinal Adı: The Pledge
 
Sayfa Sayısı: 252
 
Yazar: Kimberly Derting
 
Seri: The Pledge #1
 
Goodreads Puanı: 3.84/5
 






Daha dün yorum yayınlamama rağmen yine buradayım.Nedense Dex'in az sayfalı kitaplarını da okumaya dair ayrı bir sevgim var ve Yemin de başlamaya sabırsızlandığım kitaplardan biriydi ve Dex de sağ olsun beklentilerimi hiç karşılayamamazlık etmedi şu ana kadar.Yemin de çok güzel bir kitaptı diyebilirim ama serinin devamının hala gelmemiş olması canımı sıktı,bence buna kesinlikle değecek bir seriydi ama neyse bu konuya yorumumun sonunda da değineceğim zaten ;) Anlatmaya başlayayım o zaman :

Yine bir distopik kitap.Yani distopya oluşu bile sevmem için başlı başına bir sebep zaten <3. Toplum Kraliçe Sabara tarafından yönetiliyor. Kraliçe,hatırlayamadığı kadar uzun bir süredir başta,yani yüzyıllardır..Çünkü Kraliçe'nin -nasıl tanımlayacağımı bilmiyorum ama- Özü'nü başkasının bedenine geçirebilme gibi bir yeteneği var.Yani yaşlandığı ve tahta yeni bir varis seçmek zorunda kaldığı zaman hoop beden değiştiriveriyor :) Tabi herkesin bedeni bu iş için uygun değil,toplumda yetenekli doğan insanlar bu görev için biçilmiş kaftan diyebiliriz.

Al beni.Karşılık olarak beni al.
Onun yerine beni al.


Toplumsa,kimsenin Kraliçe'ye isyan edememesi ve Asi'lerin plan kuramaması amacıyla,kimsenin birbirini anlayamayacağı bir dil sistemi oluşturmuşlar,aynı şekilde de her sınıf sadece belli bir dili konuşabiliyor Parshon ve Termani gibi. Tabi toplum bu kadar ayrılmasın diye de bir evrensel dil var o da Anglesçe. Herkes sadece kendi sınıfın dilini ve Anglesçe'yi bilebiliyor, bunun dışında etrafında farklı bir dil konuşulurken kafanı kaldırmak bile idam sehpasına gönderilmeni sağlıyor.

Baş karakterimiz Charlaina, yani kısaca Charlie. Charlie her dili anlama yeteneğine sahip. Ama idam edilmemek için hiçbir şey anlamıyormuş gibi davranmak zorunda . Charlie'yle ilgili çoğu şeyi kitapta okursunuz ama asıl size bırakacağım ucu açık kapı Charlie'nin kardeşi Angelina. Özel biri olduğunu anladığınız ve sona doğru çok çok önemli olan bir karakter. Düşününce kitapta küçük karakterlerin bile büyük rolleri oluşu hoşuma gitti, öyle gereksiz karakter sevmiyorum galiba :P



Tabi bir de Max var.Arka kapağı okuduysanız bilirsiniz Max,Charlie'nin şu ana kadar hiç duymadığı bir dilde konuşuyor.Charlie yine de bu dili anlayabiliyor fakat Max'le ilgili çoğu şey bir sır ve tabi bu da bizler için Max'i merak konusu yapıyor ve sayfa çevirmenizi kolaylaştırıyor.

Kitabın anlatış tarzında bir sorun yoktu ve merak edilen olay kimin başından geçiyorsa onun ağzından anlatılışının yapılması çok hoşuma gitti. Hani şu triplere girmiyorsunuz : "Ben burada Charlie'nin saçma sapan laflarını okuyorum da Max orada ne yapıyor?" Bu güzel bir şey ve benim kitaba olan puanımı olumlu yönde etkiledi ve dediğim gibi buradan Dex'e seslenebilmiş olmak amacıyla söylüyorum, diğer kitaplar olan The Essence - Öz - ve The Offering - Teklif - çıkarsa çook sevinirim yani merakla yollarını gözlüyorum.Bu arada bu tatlı yorumdan sonra kitabı almanızı umarak işinizi kolaylaştırmış olayım : Yemin D&R'da şu an %71 indirimli,bence siz koşturarak alın kitabı!  --Tık!--

Puanım: 5
5 Puan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder