24 Ağustos 2015 Pazartesi

KCY Blog Turu : Okuma Etkinliği - Amy A. Bartol || Kaçınılmaz || Yabancı Yayınları



Selam millet! Okumayı çok merakla beklediğim bir serinin ilk kitabının yorumuna hoş geldiniz! Çıktığı günden beri okunacaklar listemde yer edinen Kaçınılmaz'ı sonunda okumuş bitirmiş biri olarak çooook mutluyum ve iyi ki okudum diyorum çünkü bu kitap her/çoğu Yabancı kitabı gibi yaz aylarına birebir! Öyle ki içinde bulunduğum Reading Slump'tan iki ay sonra çıkmış bulunuyorum hatta öyle bomba gibi çıktım ki Senden Önce Ben'i bir çırpıda bitirdim. Kitap 479 sayfa, bence son zamanlardaki okuma durumumu düşünürsek büyük başarı. :D

Kitabın konusundan çok ne düşündüğüme değineceğim çünkü anlatmak istediğim çok şey var.

Kitabı ilk Yabancı'nın sitesindeki ÇIKACAKLAR kısmında görmüştüm ve araştırıp Goodreads'te görünce kitap çıksın diye gün sayar oldum. Gün saydım ancak diğer kitapları okumaktan bir türlü sıra gelmedi ve ancak şimdi okudum, ironiye bakar mısınız? -_- Ancak bir açıdan da mutluyum çünkü serinin kitaplarını art arda okumuş oldum ki bu çok sevdiğim bir şeydir. Daha fazla kendimi tutamıyorum ve neler düşündüğüme geçiyorum. :3



Kitap ÇOK HOŞTU. Meleklerle ilgili olmasıyla beni fethetmesi bir yana bunun gerçekten başarılı bir şekilde işlendiği bir kitap Kaçınılmaz. Aksiyonun kesilmediği, kesildiği anda Reed Wellington gibi bir mükemmellik abidesiyle baş başa kaldığımız bir kitap aynı zamanda. Fantastik ögeleri, geçen konuşmalar, olaylar - hele en sondaki şaşırtıcı ama benim birazcık tahmin ettiğim olay -  her şeyiyle ayrı bir güzeldi bu kitap. Kapağından bahsetmiyorum bile ona da bayıldım. <3

Reed ise evet o ayrı bir olay. İki erkek karakterimiz vardı bu kitapta: Reed ve Russell. İkisini de çok sevmeme rağmen - üzgünüm Russell ama - kesinlikle Team Reed'in bir üyesi oldum. Adam çok müthiş,okuduysanız bana kesinlikle hak verirsiniz! Hazır bu konuya değinmişken kitapta hayatımda hiç unutmayacağım ruh eşleri konusunu işleyen bir bölüm de vardı, diyordu ki:

Ruh eşleri hayatları boyunca birbirlerini arar, birbirlerine sürüklenirler. Başka bir hayata geçtiklerinde bile yine birbirlerini bulurlar.

Bana çok anlamlı gelen bir bölümdü ve sanki doğruluğu kanıtlanmış bir yazıymış gibi aklımda gerçekliğiyle kaldı bu kesit. :')

---



Kitapta biraz yadırgadığım tek olay baş karakterimiz Evie'nin etrafında gelişen tüm fantastik olaylara ve hayatının baştan aşağı değişiyor olduğu gerçeğine verdiği tepkilerdi. İnsan bir yadırgar, en azından bir 'Aa!' nidasını çıkar ağzından değil mi? Ama yok, Evie bildiğiniz hayatının başından beri bunları biliyormuşçasına karşıladı her şeyi. Bu da biraz yazar kaynaklı bir şey ama bunun dışında sevmediğim hiçbir şey olmadı kitapta. Sonda sizi beklemediğiniz yerden vuran malum olayıysa çok yerinde buldum çünkü benim hep şüphelendiğim bir şeydi ve olmasa şaşardım o derece! Amy A. Bartol, seviyorum seni. Kitabına gelirsek onu daha çok çok çok seviyorum! ;)

Son cümlemde üç tane çok kullandığıma dikkat etmişsinizdir, puanımı da bu dediğimi destekleyecek bir şekilde 4,5 verdim. Öngörü serisini gerçekten okumanız gerektiğini düşünüyorum, okuyup okumamaya karar vermeye çalışıyorsanız kesinlikle okuyun. ( Rafta ne kadar güzel durduklarından bahsetmiş miydim? ) *-*[ İlknokta'da Kaçınılmaz da Sezgi de %50 indirimde bu arada ;) ] Bir sonraki yorumda görüşmek üzere, Sezgi'yi okumaya gidiyorum :D

Actual Rating: 4.5


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder